środa, 20 marca 2013

Zamki Polskie

W Polsce można odnaleźć bardzo wiele zamków w różnym stanie technicznym. Podczas moich licznych podróży miałem możliwość zobaczyć kilka z nich. Podróżując do Trójmiasta każdy mieszkaniec Warszawy może zobaczyć zamek w Nidzicy. Na początku marca zatrzymałem się tam i Ja.


Podróżując po Jurze Krakowsko- Częstochowskiej ubiegłego lata, nie chciało mi się zjechać z obranej trasy żeby zobaczyć zamek w Bobolicach. Po odkryciu w domu jak piękna jest to budowla, strasznie pożałowałem swojego lenistwa. W zeszłym tygodniu udało mi się naprawić ten błąd. Zamek robi olbrzymie wrażenie. Odbudowany z kompletnych ruin jest chyba jedyną budowlą tego rodzaju w Polsce.
 
 Jadąc do Bobolic mijamy ruiny zamku Mirów. Nie jest to może okazały zamek, ale skały otaczające tą budowlę tworzą niesamowity klimat. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz